Het begin is gemaakt - Reisverslag uit Sint Maarten, Nederland van Sanne Lauwers - WaarBenJij.nu Het begin is gemaakt - Reisverslag uit Sint Maarten, Nederland van Sanne Lauwers - WaarBenJij.nu

Het begin is gemaakt

Blijf op de hoogte en volg Sanne

04 Augustus 2015 | Nederland, Sint Maarten

Nou, het moest er maar eens van komen.. Een begin maken aan een online dagboek. Eerder heb ik er nog geen tijd voor gehad, druk druk druk! Tussendoor heb ik gelukkig wel wat op papier gezet. De eerste twee verslagen komen in onderstaand bericht te staan.

* Als je een mailtje wil ontvangen wanneer ik een nieuw bericht heb geplaatst, laat me dat even weten want dan voeg ik je toe aan mijn adresboek.


Wo 29/6, 22.30uur

Het begin is gemaakt. Na twee vermoeiende dagen lig ik nu in mijn bed en maak ik maar een beginnetje om de dingen die ik meegemaakt heb voor mijzelf (en jullie!!) op te schrijven.

Dinsdagnacht 5.30uur Nederlandse tijd had ik met Sophie op Schiphol afgesproken om vanaf daar samen te reizen. We zijn meteen onze koffers gaan droppen om vervolgens nog even terug te gaan naar onze ouders om afscheid te nemen. ''Probleem'' één deed zich hier al voor: allebei mijn koffers waren te zwaar, dus moest ik de mevrouw achter de balie uitleggen dat ik niet zomaar voor een vakantie ging, maar om een jaar te gaan werken. Ze keurde mijn koffers goed, dus gelukkig mocht ik al mijn spullen meenemen =) Nog even terug bij onze ouders hebben we samen nog wat gedronken, waarna we toch echt afscheid moesten nemen. Nog een foto en een laatste knuffel en de reis kon beginnen. Allereerst door de douane: natuurlijk twee keer door het poortje en beide tassen openmaken, maar ach .. ik had me al helemaal ingesteld op het Antilliaanse leven dus 'alles komt goed' en 'lekker op het gemakkie.' Eenmaal bij de gate aangekomen kregen we vrijwel meteen te horen dat ons vliegtuig niet zou gaan opstijgen i.v.m. een lek. Na een kwartiertje kregen we te horen dat we naar een andere gate moesten gaan en dat we 2 uur later dan gepland zouden opstijgen: natuurlijk, zo hoort dat, Antilliaanse cultuur. Toch ging de tijd voor mijn gevoel snel voorbij en voor ik het wist zaten we in het vliegtuig en wel in echte relaxte stoelen. Wat was ik blij dat ik zo vroeg ingecheckt had.
Uiteindelijk is de reis snel gegaan. Op z'n tijd een filmpje, een boekje en een lekkere maaltijd afgewisseld met veel kletsen. Geland in Sint Maarten werden we opgewacht door Esmee en haar moeder en de directrice van mijn basisschool was naar het vliegveld gekomen om mij welkom te heten, super lief. Met de taxi zijn we naar ons hotel gegaan. Vriendelijke mensen en een prima kamer voor de eerste dagen. Snel een korte broek en hemdje aan, want het was véél te warm voor een lange broek.
Daarna zijn we met z'n tweeën op ontdekkingsreis gegaan om te zoeken waar het strand was. Na wat gegeten te hebben zijn we op tijd in ons bed gekropen, want we waren kapot.
Vanochtend (29/6) hadden we om 08.00 uur met Esmee en haar moeder afgesproken om huisjes te bezichtigen. Wij dachten binnendoor, te voet, naar hun hotel te gaan, maar dat verliep anders dan gepland. Laat ik het erop houden dat we een blokje om hebben gelopen en dat het gelukkig nog niet op het heetst van de dag was!
Aan het einde van de ochtend hadden we drie huisjes/appartementen bezichtigd. Nu begon het moeilijkste gedeelte: kiezen. Mijn gevoel zei heel duidelijk een bepaald huis, maar ik moest van mezelf de plussen en minnen tegen elkaar afwegen. Uiteindelijk zijn we vanavond met z'n viertjes gaan eten, hebben we alle drie onze top 3 opgeschreven en gekeken voor welk huis het meeste werd gekozen. Gelukkig kozen we alle drie voor hetzelfde huis, het door ons genoemde: huis 2. Daar moest op gedronken worden. Snel de makelaar gebeld om onze keuze vast te leggen en nu kan ik zeggen dat wij de trotse huurders zijn van een enorme villa, een supervet huis!!!
Morgen gaan we er nog een keer naartoe en pas dan zal het echt doordringen. Ook gaan we morgen voor een auto kijken en krijgen we een rondleiding over het eiland. Ik ga nu dus snel slapen, want morgen wordt weer een lange en intensieve dag. AYO!


Di 4/8, 15.15 uur

Wat een ontzettend drukke week!! Vorige week hebben we unaniem besloten dat we voor 'huis twee' gingen en nu hebben we hier al drie nachten geslapen. Zaterdag zijn we samen met de makelaar naar ons huis gegaan en hebben we de sleutels gekregen. Een hele bos met minstens 15 sleutels. =0 Maar voordat we de sleutels konden verdelen, moesten we afspreken wie op welke kamer zou gaan slapen. Om dat zo eerlijk mogelijk te laten verlopen hebben we geloot. Uiteindelijk heb ik de door ons genoemde 'witte kamer' geloot, mijn voorkeur, dus ik was/ben helemaal happy. Sophie noemt mijn kamer steeds het strandkamertje en die uitstraling heeft het ook wel. Hij is helemaal wit met een zandkleurig plafond en een zandkleurige vloer (met een beetje grijs en roze) en in de badkamer zijn visjes/een zeester/koraal en meer dingetjes uit de zee terug te vinden. Verder is mijn kamer nog wel een beetje kaal, dus wij hebben er al een sport van gemaakt om allerlei spulletjes op de kop te tikken. Niet alleen voor mijn kamer, maar ook voor de woonkamer, want nu doen we het alleen met een plastic terrasset.
Onze bedden kopen was trouwens ook een hele sport. Wat dat betreft waan ik mijzelf hier wel eens in Turkije: overal valt in te handelen en af te dingen. We hebben nu allemaal een bed, alleen moeten we nog een bed regelen voor ons gastenverblijf. Als we dat hebben is al het bezoek van harte welkom =) !! Ook hebben we de afgelopen week een auto geregeld. Met onze witte Hyundai Elantra kunnen we goed over het eiland crossen.
Verder is deze week ontzettend snel aan me voorbij gegaan. Super veel indrukken: de vriendelijk mensen, het verkeer: voorrang geven en nemen en de claxon wordt gebruikt om anderen te bedanken, de cultuur, de standen!!, het Amerikaanse eten (veel fastfood) en alle andere dingen die me nu even ontschoten zijn.
Vanavond gaan we het uitgaansleven hier ontdekken en vanaf donderdag wordt het serieus, want dan moet ik me melden bij het stafkantoor en ga ik 's middags naar de basisschool. Daar kijk ik nu echt naar uit !!!

p.s. We hebben ondertussen ook WIFI gefixt in ons huis, dus ik zie al jullie leuke berichtje voorbij komen, supertof. AYO!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 04 Aug. 2015
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 3752

Voorgaande reizen:

28 Juli 2015 - 01 Augustus 2016

Sint Maarten

Landen bezocht: